Water aanvragen

Vraag water aan voor uw nieuwe woning. Ook voor een extra adres. Wij regelen de rest.

Gemakkelijk online alles geregeld

  • Direct geregeld, geen wachttijd
  • Ook voor een bedrijfspand of extra adres
  • Bevestiging in uw mailbox

Weet u niet zeker of Evides de drinkwaterleverancier is op uw adres? Gebruik onze handige postcodecheck om dit te controleren.


Plus teken
Extra adres aanmelden

Wilt u water aanvragen voor een extra adres? Of heeft u tijdelijk twee woningen, bijvoorbeeld tijdens het klussen in uw nieuwe huis? Meld een extra adres aan.

Water aanvragen extra adres >

Brief
Naamswijziging contract

Bij een naamswijziging door overlijden, een huwelijk of scheiding melden wij u opnieuw aan met uw nieuwe naam. Om u zo goed mogelijk te helpen, kunt u het beste contact met ons opnemen.

Contact opnemen >

Water aanvragen in 3 stappen

Nieuwbericht

Stap 1:

Geef het nieuwe adres door
U kunt zich 60 dagen vooraf aanmelden.
Meterstanden

Stap 2:

Geef de meterstand door
Geef de meterstand van de datum van sleuteloverdracht door.
Vinkje

Stap 3:

Bevestiging

U ontvangt een bevestiging per e-mail.

Veelgestelde vragen

Moet ik mijn aanmelding zelf doorgeven of doet de woningbouwcorporatie dat?

U moet zelf uw aanmelding doorgeven. Dit kunt u doen via onze aanmeldpagina. Als u hierover met uw woningcorporatie een andere afspraak heeft gemaakt, dan kunt u die afspraak aanhouden.

Waarom moet ik de datum van sleuteloverdracht doorgeven en niet de aanmelddatum?

De reden hiervoor is dat u mogelijk in de periode van sleuteloverdracht tot uw aanmelding al water verbruikt.

De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd, wat moet ik doen?

Neem daarvoor contact met ons op. Wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen.

Kan ik mijn aanmelding ook achteraf nog doorgeven?

Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. U kunt uw aanmelding doorgeven op onze aanmeldpagina.

Hoe lang duurt het voordat mijn wateraanvraag is verwerkt?
Als u water aanvraagt op een bestaande aansluiting, dan verwerken wij dit binnen twee weken. In het geval van een nieuwe aansluiting kan dit iets langer duren. Om de aanmelding dan zo snel mogelijk te verwerken, is het belangrijk dat u ons de meterstand doorgeeft.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.